الجمعة، 24 أكتوبر 2008

التنين الحــراق

Boomp3.com

ضياء : ألو ممكن أكلم صلاح ؟
صلاح: أيوة يبنى ازيك
ضياء: ابو صلاح ابن الناظر .. بياع بياع بياع
صلاح: ليه كدا يا عم
ضياء: مابتتصل ولا تسأل ولا اى حاجة
صلاح: مانت عارف بقى كدا و بتاع .. المهم ايه اخر الاخبار
ضياء : مفيش .. مبتجيش الجامعة ليه ؟
صلاح: نفض ..
ضياء : يبنى احضر
صلاح: الدكاترة خلصو ولا لسة ؟؟
ضياء: جمال صابر هيخلص التلات الجاي
صلاح : و طه الطاهر ؟؟
ضياء : لسة قدامه سنتين .. دا بيقول الكتاب كله مقرر !!
صلاح: قشدة .. انت فاهم حاجة فى البحوث ؟
ضياء : اه يعم هي سهلة بس محتاجة تركيز
صلاح: طب اسمع انا عايزك تشرحهالى عشان مش داخلة دماغي خالص
ضياء : ماشى امتى ؟
صلاح: أى وقت انا فاضى
ضياء: ماتيجى معايا عند شريف .. انا رايحله انهاردة
صلاح: ماشى الساعة كام كدا
ضياء: لما أوصل هرنلك
صلاح: ماشى .. هجيب معايا محاضرات الصقر
ضياء: اى ورق عندك هاته
صلاح: ماشى
ضياء: سلام
صلاح: سلام

Boomp3.com
----------------------
ماشى فى احد مناطق شارع فيصل و حاطط السماعة فى ودنى
" دعي الأحزان يا أمي و غذينى و غذينى ...
بحب الله يزهر في شرايينى
ولا تبكي على ماض يعذبنا فما العبرات بعد اليوم تجدينى"

وصلت تحت شباك بيت شريف و برنله .. بصلي وحدفلى المفتاح عشان ادخل
طلعت فوق لقيتهم بيلعبو برو ايفلوشن على الكمبيوتر
صلاح: قشطة مين الى شايل الطين دا ؟
شريف: الزبون طبعا
صلاح: 4 بس ؟؟ :D
ضيا: و الله يبنى كفتة
و الجون الخامس ييجى من انفراد لراؤول
ضيا: خلاص كدا هي قفشت
صلاح: طب يلا عشان نزاكر
ضيا : خلاص الماتش قرب يخلص
ضيا: شريف عايزك تظبطنا شاي
شريف راح يملا الغلاية مية و ضياء قاعد يدندن
" براغيت .. تقرصنى فى دماغي .. انا عايز اروح البيت .. ماما
براغييت .. ماشيالى جوايا .. عاملالى حباية .. مانا مرمى جنب الحيط "
صلاح: ههههههههههههههههه ايه براغيت دى ؟
ضياء: دى اغنية واحد عاملها تريقة على تامر حسنى
صلاح: فقرية طحن
شريف جاب الشاى و الكتب و الملازم اتفرشت .........
ضياء : اول حاجة طريقة السمبلكس هل هى تعظيم ولا تدنية ؟؟ نحل الاول واحدة على التعظيم
صلاح: يالهوى صعبة قوى البحوث دى .. و الجزء بتاع جمال صابر ايه ظروفه ؟
ضياء: لا سهل مفهوش حاجة .. لو حليت التطبيقات تبقى انت كدا برنس
ضياء: ماتشغلنا حاجة يا عم نسمعها
Boomp3.com

صلاح: ايه الى مشغله دا ؟
ضياء : اغنية جامدة اسمها كومى توا
صلاح: ايه القرف دا اقفلها يا عم
ضياء : لا لا لا معلش خليها
شريف: حد جاى محمدى ؟؟
صلاح: قشطة .. انا عايز اكل
ضياء: حد يعزمنى
صلاح: و ماله .. يلا يا شريف قوم اطلبه
شريف: عايزين ايه طيب
صلاح: هاتلى واحدة سجق
ضياء: وانا سجق بالفلفل و هات واحدة كريمة ننصص فيها
شريف: قشطة عليك و انا هاخد سوسيس
صلاح: قوم يا ضيا ازنجفك ماتش على ما الفطير ييجى
ضيا : يلا
صلاح : هتاخد مين ؟
ضيا : اى سى ميلان
صلاح: و انا هاخد فرنسا
صلاح: انجززززززز نص ساعة بتعمل الخطة ؟ و فى الاخر بتشيل الطين و الطحين
ضيا: دانا هقطعك
الماتش يخلص 3-0 لصلاح .. جونين لهنرى و جون زيدان
ضيا: معلش يا شريف نلعب ماتش كمان
شريف : هأ هأ هأ قوم يا كتكوت
شريف ياخد ريال مدريد كالعادة و صلاح فرنسا
و الماتش يخلص 2-0 لصلاح جون هنرى و جون ويلتورد
صلاح: خن خن خن خن ههههههههههههههههه
شريف وشه يحمر و مش عارف يتكلم
ضيا: حظييييييييييييييييييييظ .. بركاتك يا صلاح
شريف: مش ممكن الحظ دا ؟؟ شفت كام كورة فى العارضة و هو كورتين يجة منهم جونين
صلاح: حظ مين يبنى دا احتراف
ضيا: يلا طيب نكمل المحاضرة دى عشان نلحق نروح
والدة شريف بتنادى عليه و يخرج من الاوضة
صلاح: غير بقى أم الاغنية دى زهقتنى منها
Boomp3.com
ضيا: لا لا معلش خليها .. بقولك معاك نشيد "انا مسلم"
صلاح: لا شيلته .. مانت زهقتنى منه برضه
ضيا: ابقى هاته طيب
شريف يدخل الاوضة و معاه مادا ابن اخته
ضيا يقوم و يروح يشيل مادا
ضياء: ازيك يا مادا ؟ ازيك يا مادا ؟
مادا: عمو ضياء
صلاح: تعال يا مادا عشان نتصور
مادا: ثوَر مادا .. ثوَر مادا
Boomp3.com

ضيا : يلا يا شريف عشان نمشى
زاكرنا شوية و لعبنا كتير و اكلنا فطير من المحمدى و حان وقت الرحيل

صلاح: سلام يا شريف
شريف: سلاام
ضيا : هبقى اكلمك اقولك هجيلك امتى
شريف: ماشى انا فاضى يوم الخميس
ضيا: ماشى سلام

و امشى انا و ضيا من المساحة لحد الطالبية نتكلم
ضيا : انا خايف قوى بعد ما اتخرج ملاقيش شغل
صلاح: لا يعم متخافش هتلاقى ان شاء الله

ضياء: بس انا مبسوط قوى اننا علطول بنتقابل مع ان الاول مكنتش فاكر اننا ممكن نكون اصحاب
صلاح: ليه يعنى
ضياء: يعنى كنت بحس انك تنك شوية و مش فريندلى كدا مع الناس
صلاح: يا راجل
ضياء: المهم بعد ما نتخرج هنتقابل برضه ولا ايه
صلاح: اكيد يا عم ان شاء الله
Boomp3.com

" لون القمر حزين .. بعيونه في دموع
و عيونه في حنين دايب بشموع
ارجعلي بعد سنين دخيلك يا غالي
"
comme toi .. comme toi








هناك 6 تعليقات:

my24434 يقول...

دي حاجه اعتز بيها :D

انك فتحت البلوج في يوم ميلادي :D


بص يا ابني
انا كتبت اكتر من رد
و كل مرة بعد ما اكتب
امسح الكلام اللي كتبته
صراحة
مش عارف اقول ايه

Nermien Hani يقول...

حلوة اوي الذكريات دي

صلاح الدين يقول...

my24432
happy birthday
why did u erase ur comments ?
i reckon u have stuff to say about memories
remember good old days ?

neo
thx 4 passing by

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
my24434 يقول...

للاسف فاكر
:(

سيبك يا ابني من المكان اللي انت فيه ده وتعالى بقى

صلاح الدين يقول...

can't
am like prisoned here for two years